Spoločnosť: TRYBYS s.r.o.
Sídlo spoločnosti: Komenského 1054, 468 51 Smržovka
IČO: 25402447
DIČ: CZ25402447
1. Rozsah a platnosť
1.1. Ak nebude v jednotlivých ustanoveniach predmetnej zmluvy o dielo dohodnuté inak, uplatnia sa na práva a povinnosti medzi objednávateľom a zhotoviteľom tieto obchodné podmienky. Súhlasom s týmito obchodnými podmienkami na objednávke alebo inej listine sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej zmluvy o dielo.
1.2. Odchylné dojednania v zmluve o dielo majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok, ktoré nemožno iným spôsobom meniť.
2. Vznik zmluvy o dielo
2.1. Zmluva o dielo vzniká prijatím a akceptovaním objednávky / objednávkového listu objednávateľa zhotoviteľom, prípadne uzavretím písomnej zmluvy o dielo medzi objednávateľom a zhotoviteľom. Zmluva o dielo môže byť uzavretá v písomnej forme a/alebo e-mailovou komunikáciou.
2.2. Na základe takto uzavretej zmluvy o dielo je zhotoviteľ povinný vykonať pre objednávateľa dielo v dohodnutom rozsahu, termíne a za dohodnutú cenu špecifikovanú v objednávkovom liste. Objednávateľ je povinný dielo prevziať a uhradiť zhotoviteľovi cenu diela.
2.3. Dohodnutý čas plnenia je záväzný pri splnení platobných podmienok, včasnom odsúhlasení výkresovej dokumentácie a zabezpečení stavebnej pripravenosti objednávateľom.
3. Predmet diela
3.1. Predmet diela je špecifikovaný v zmluve o dielo, záväznej objednávke / objednávkovom liste, prípadne cenovej ponuke zhotoviteľa, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo. Prvky a prevedenie, ktoré nie sú v zmluve alebo inej dokumentácii výslovne špecifikované a sú nevyhnutné na realizáciu diela, vykoná zhotoviteľ samostatne a nie je ohľadom spôsobu prevedenia viazaný neskoršími pokynmi objednávateľa; zhotoviteľ je v tomto prípade viazaný iba výrobnými a technologickými postupmi a konštrukčným riešením obvyklým u zhotoviteľa v čase vykonania diela.
3.2. Ak sa dielo vykonáva na základe projektovej dokumentácie dodanej objednávateľom alebo len na základe údajov uvedených objednávateľom, nenesie zhotoviteľ žiadnu zodpovednosť za prípadnú odchýlku diela od skutočností zistených na mieste vykonania diela. Prípadné viacnáklady takto vzniknuté, potrebné na riadne vykonanie diela podľa zmluvy, znáša v plnej výške objednávateľ.
3.3. Prípadné zmeny špecifikácie sa budú riešiť výlučne formou písomného dodatku. Ak v dôsledku zmeny diela dôjde k zmene pôvodne dohodnutej ceny diela, zmluvné strany sa dodatkom zaväzujú upraviť aj nové určenie ceny a termínu dokončenia diela.
3.4. Objednávateľ sa zaväzuje dielo prevziať a zaplatiť cenu diela.
3.5. Objednávateľ sa stáva vlastníkom diela dňom uhradenia všetkých finančných záväzkov voči zhotoviteľovi vyplývajúcich z predmetnej zmluvy, nezbavuje sa však zodpovednosti za škody vzniknuté zhotoviteľovi na predmete diela, počnúc zahájením montážnych prác. Objednávateľ nie je oprávnený previesť vlastníctvo k dielu podľa tejto zmluvy na iného, pokiaľ ho nenadobudol. Objednávateľ má povinnosť informovať o výhrade vlastníctva každého ďalšieho svojho obchodného partnera, ktorému bude predmet zmluvy odovzdaný.
4. Dodacie podmienky pre montáž
4.1. Objednávateľ je povinný odovzdať zhotoviteľovi v deň začatia vykonávania montáže stavenisko v takom rozsahu a pripravenosti, aby mohol zhotoviteľ začať vykonávať montáž. Objednávateľ si tiež zabezpečí všetky hnuteľné veci tak, aby na nich nevznikla pri vykonávaní diela škoda a aby zároveň nepredstavovali prekážku pri vykonávaní montáže pre zhotoviteľa; zhotoviteľ výslovne upozorňuje objednávateľa, že pri montáži nebude premiestňovať žiadne hnuteľné veci objednávateľa, takže ich premiestnenie musí vykonať objednávateľ sám. Objednávateľ je povinný najmä upozorniť zhotoviteľa na umiestnenie vykurovacieho systému v podlahových krytinách, na vedenie vnútorného vodovodu, rozvodov elektrickej energie a ďalších rozvodov, ktoré sú umiestnené vo vnútorných stenách a priečkach a ktorých narušenie by mohlo pri vykonávaní diela nastať; na výzvu zhotoviteľa objednávateľ predloží dokumentáciu skutočného vyhotovenia stavby alebo obdobnú dokumentáciu, z ktorej si zhotoviteľ tieto skutočnosti môže zistiť; rovnakým spôsobom sa postupuje aj v prípade, že sa dielo vykonáva v rozostavanej stavbe a už došlo k zakrytiu týchto rozvodov ďalšími prácami. Ak objednávateľ neodovzdá stavenisko najneskôr do 2 dní odo dňa, keď ho na to zhotoviteľ vyzval, ide o neposkytnutie nevyhnutnej súčinnosti zo strany objednávateľa a o dobu omeškania objednávateľa s odovzdaním staveniska sa predlžuje doba vykonávania diela dohodnutá v zmluve o dielo a zhotoviteľ sa v takom prípade nedostáva do omeškania s vykonaním a dokončením diela podľa tejto zmluvy o dielo. Ak omeškaním objednávateľa s odovzdaním staveniska dôjde k prirodzeným zmenám schodiska, ku ktorým vzhľadom na vlastnosti materiálu, z ktorého je vyrobené, môže dôjsť už po 15 dňoch po vyrobení schodiska zhotoviteľom podľa projektovej dokumentácie, je objednávateľ povinný uhradiť všetky náklady s prípadnou úpravou schodiska v tejto súvislosti, pokiaľ sa so zhotoviteľom nedohodne inak.
4.2. Ak objednávateľ neoznámi zhotoviteľovi, že v oznámenom termíne montáže nemá zabezpečenú stavebnú pripravenosť na vykonanie montáže, prípadne výslovne uvedie, že má zabezpečenú stavebnú pripravenosť, avšak po príchode zamestnancov zhotoviteľa na miesto vykonania montáže sa ukáže, že stavebná pripravenosť nie je v skutočnosti zabezpečená objednávateľom, takže montáž nebude možné z tohto dôvodu ležiaceho na strane objednávateľa vykonať, je objednávateľ povinný nahradiť zhotoviteľovi márne vynaložené náklady na cestu z miesta prevádzky zhotoviteľa do miesta vykonania montáže a späť vo výške 14 Kč bez DPH za 1 km. Tieto náklady zhotoviteľ vyúčtuje spolu s cenou diela v konečnej faktúre. Objednávateľ berie na vedomie, že nový termín montáže bude zhotoviteľom stanovený v závislosti od harmonogramu prác na iných zákazkách a personálnych kapacít, pričom v tomto období sa zhotoviteľ nedostáva do omeškania s vykonaním diela a o túto dobu sa teda predlžuje čas plnenia.
4.3. Objednávateľ je povinný zabezpečiť pracovníkom zhotoviteľa elektrickú prípojku, toalety pre zamestnancov zhotoviteľa a parkovanie pre jedno vozidlo v mieste montáže.
5. Vykonanie diela, čas plnenia
5.1. Dohodnutý čas plnenia sa predlžuje najmenej o dobu omeškania objednávateľa s úhradou zálohy na cenu diela, o dobu omeškania objednávateľa so zabezpečením stavebnej pripravenosti diela (čl. 4 obchodných podmienok) a o dobu, počas ktorej nebolo možné dielo vykonávať z dôvodov spočívajúcich na strane objednávateľa ( neposkytnutie súčinnosti, dodatočne zistené závady v stavebnej pripravenosti miesta montáže). Doba vykonania diela sa predlžuje ďalej v prípade zmeny predmetu diela podľa článku 3.3. obchodných podmienok, a to primerane rozsahu dohodnutých zmien diela.
5.2. Ak počas vykonávania diela dôjde k omeškaniu zhotoviteľa z dôvodu vzniku okolnosti vylučujúcej zodpovednosť podľa § 2913 občianskeho zákonníka, predlžuje sa dohodnutý čas plnenia primerane dobe a okolnostiam omeškania. O okolnosť vylučujúcu zodpovednosť ide v prípade mimoriadnej, nepredvídateľnej a neprekonateľnej prekážky, ktorá nastala nezávisle od vôle zhotoviteľa a bráni mu v splnení povinnosti, pričom ide najmä o živelnú pohromu, vojnu, štrajk, krízové stavy podľa zákona o krízovom riadení, stav epidémie a v jej rámci prijaté obmedzenia vyplývajúce z mimoriadnych opatrení proti epidémii a pod.
5.3. Ak zhotoviteľ pri vykonávaní diela zistí skryté prekážky brániace riadnemu vykonávaniu diela, je povinný túto skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámiť objednávateľovi a je oprávnený prerušiť vykonávanie diela po dobu trvania prekážky; to platí obdobne aj vtedy, ak objednávateľ nesplní povinnosti podľa čl. 4 všeobecných obchodných podmienok. Po dobu výskytu takejto prekážky neplynie dohodnutá doba na dokončenie diela a o dobu trvania prekážky sa predlžuje čas plnenia.
6. Odovzdanie a prevzatie diela, prechod nebezpečenstva škody na diele
6.1. O odovzdaní a prevzatí diela bude zmluvnými stranami spísaný odovzdávací protokol, ktorý bude obsahovať najmä označenie diela, označenie objednávateľa a zhotoviteľa, identifikáciu zmluvy, podpisy oboch zmluvných strán a ďalšie údaje podľa zmluvného dojednania strán. Podpis protokolu o odovzdaní a prevzatí diela je predpokladom na vznik nároku zhotoviteľa na zaplatenie ceny diela.
6.2. Dokončené dielo je objednávateľ povinný bezodkladne prevziať, a to aj vtedy, ak dielo vykazuje vady, ktoré nebránia tomu, aby dielo bolo spôsobilé slúžiť svojmu účelu a objednávateľ tak môže dielo bez podstatného obmedzenia užívať. V odovzdávacom protokole budú uvedené výhrady objednávateľa, najmä popis zistených vád.
6.3. Ak objednávateľ neprevezme dokončené dielo, prechádza naň nebezpečenstvo škody na realizovanom diele okamihom, kedy ho mohol prvýkrát prevziať a dielo je účinne odovzdané a vykonané, ak zhotoviteľ umožnil objednávateľovi nakladať s dielom, alebo ho podľa jeho obvyklého účelu užívať, a zhotoviteľovi vzniká nárok na zaplatenie celej ceny za dielo. Ak sa objednávateľ nedostaví na prevzatie diela, hoci bol o termíne odovzdania diela informovaný, uplatnia sa účinky spojené s odovzdaním diela.
6.4. Ak objednávateľ odmietne dokončené dielo prevziať, musí byť o tom spísaný zápis so stanoviskami oboch zmluvných strán a odôvodnením. V prípade, že objednávateľ odmietne podpísať takýto zápis a dielo je dokončené bez vád brániacich jeho užívaniu na účel, ktorému má podľa tejto zmluvy slúžiť, považuje sa dielo za dokončené a zhotoviteľ má právo na zaplatenie zostávajúcej časti ceny za dielo.
6.5. Nebezpečenstvo škody na realizovanom diele nesie zhotoviteľ v plnom rozsahu až do okamihu odovzdania diela. V prípade, že bude dielo odovzdávané po častiach, nesie zhotoviteľ v plnom rozsahu nebezpečenstvo škody na každej časti diela, ktorá bude takto odovzdávaná, až do okamihu jej odovzdania.
6.6. Na objednávateľa prechádza nebezpečenstvo škody na realizovanom diele odovzdaním a prevzatím diela.
6.7. V prípade osobného odberu po ukončení prác na diele zhotoviteľ vyzve objednávateľa na doplatenie zostávajúcej sumy a na prevzatie tovaru. Objednávateľ je povinný doplatiť zostávajúcu sumu do 5 dní a najneskôr do 10 dní tovar prevziať na adrese Jablonecká 1397, Smržovka 468 51. Ak si objednávateľ neprevezme tovar v tomto termíne, bude mu účtované skladné 100,- Kč bez DPH za každý deň uskladnenia.
7. Platobné podmienky
7.1. Objednávateľ je povinný zaplatiť cenu diela dohodnutú v zmluve. K zmene dohodnutej ceny diela môže dôjsť v týchto prípadoch: (i) ak dôjde k zmene výkresovej dokumentácie a/alebo podkladov poskytnutých zo strany objednávateľa, (ii) v prípade ďalších prác na zabezpečenie vykonania diela, ktoré nie sú obsiahnuté vo výkresovej dokumentácii, alebo (iii) nová objednávka zo strany objednávateľa.
7.2. V prípade prác navyše zhotoviteľ predloží objednávateľovi cenový návrh a objednávateľ musí odsúhlasiť predložený návrh pred začatím vykonávania prác navyše.
7.3. Po uzavretí objednávky zaplatí objednávateľ bezhotovostne zálohu vo výške 50 %; v prípade montáže ďalších 40 % uhradí najmenej jeden deň pred montážou a 10 % doplatí po montáži v hotovosti pri prevzatí. V prípade objednávky schodov bez montáže 50 % pri objednávke a 50 % dopravcovi na dobierku alebo vopred na účet pri osobnom odbere na adrese Jablonecká 1397, 468 51 Smržovka.
7.4. Objednávateľ je povinný zaplatiť dohodnutú zálohu na cenu za objednávku do 5 dní od uzavretia tejto zmluvy, pričom pri bezhotovostnom spôsobe platby je záloha zaplatená dňom jej pripísania na bankový účet zhotoviteľa.
7.5. Po dokončení diela vystaví zhotoviteľ konečnú faktúru (daňový doklad) na zaplatenie ceny diela, v ktorej bude zohľadnená uhradená záloha. Cena diela je splatná do 5 dní. Cena diela platená bezhotovostne je zaplatená dňom pripísania príslušnej sumy na bankový účet zhotoviteľa.
7.6. V prípade omeškania objednávateľa s úhradou akéhokoľvek finančného záväzku voči zhotoviteľovi je objednávateľ povinný uhradiť zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy denne.
7.7. Drobné vady a nedorobky diela, ktoré nebránia riadnemu prevzatiu a užívaniu diela (pozri článok 2.), ako aj prípadné neskoršie uplatnenie reklamácie diela, nemajú vplyv na povinnosť objednávateľa zaplatiť dohodnutú cenu diela v plnej výške a v stanovenej lehote splatnosti.
8. Akosť, záruka
8.1. Zjavné vady je objednávateľ povinný uplatniť najneskôr pri prevzatí diela. Skryté vady je objednávateľ oprávnený uplatniť v priebehu záručnej doby.
8.2. Zhotoviteľ zodpovedá objednávateľovi za vady diela podľa § 2615 a nasl. Občianskeho zákonníka. Ak je objednávateľom fyzická osoba, ktorá je spotrebiteľom v zmysle § 419 Občianskeho zákonníka, uplatnia sa na zmluvu o dielo a vzťahy medzi objednávateľom a zhotoviteľom aj príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka vzťahujúce sa na spotrebiteľa.
8.3. Záručná doba začína plynúť od odovzdania a prevzatia diela. Koniec zmluvnej záručnej doby nastane uplynutím 24 mesiacov od odovzdania diela. Ak je objednávateľ spotrebiteľom a prejaví sa vada diela v priebehu 6 mesiacov od prevzatia diela, má sa za to, že dielo bolo vadné už pri prevzatí. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má dielo v čase odovzdania alebo ktoré sa vyskytli v záručnej dobe. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady spôsobené nesprávnym užívaním diela v rozpore s návodom na údržbu diela, ktorý je prílohou a neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo, jeho poškodením vonkajšími udalosťami alebo treťou osobou. Tieto závady budú odstránené iba na náklady objednávateľa. Ak je objednávateľom firma/právnická osoba, záručná doba je 1 rok.
8.4. Objednávateľ je povinný vady písomne reklamovať u zhotoviteľa bez zbytočného odkladu po ich zistení. V reklamácii objednávateľ uvedie popis vady, ako sa vada prejavuje a doloží ju fotodokumentáciou; ak bude objednávateľ reklamovať viac vád, musí takto postupovať pri každej jednotlivej vade. Na účely posúdenia, či ide o vadu diela, alebo nie, je objednávateľ povinný umožniť zhotoviteľovi obhliadku diela na mieste, a to bez zbytočného odkladu na žiadosť zhotoviteľa. Reklamáciu možno uplatniť najneskôr do posledného dňa záručnej doby.
8.5. Ak ide o spotrebiteľa, možno reklamáciu vady vykonať písomným oznámením na adresu sídla zhotoviteľa (pozri v záhlaví), e-mailom na adresu Info@schodybystry.cz.
8.6. Ak je objednávateľ spotrebiteľom, v prípade, že vada predstavuje podstatné porušenie zmluvy, má právo na odstránenie vady diela opravou, na odstránenie vady diela vykonaním náhradného diela, to však neplatí, ak nemožno predmet diela vzhľadom na jeho povahu vrátiť alebo odovzdať zhotoviteľovi, alebo na primeranú zľavu z ceny diela.
8.7. Objednávateľ – podnikateľ má právo na bezplatné odstránenie vady. V prípade, že sa opakovane vyskytne vada po oprave alebo pre väčší počet vád, má objednávateľ spotrebiteľ právo na vykonanie náhradného diela, to však neplatí, ak nemožno predmet diela vzhľadom na jeho povahu vrátiť alebo odovzdať zhotoviteľovi, alebo môže od zmluvy odstúpiť; ak neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na vykonanie náhradného diela, môže žiadať zľavu z ceny diela.
8.8. Zhotoviteľ oznámi najneskôr do 30 dní po obdržaní písomnej reklamácie, či reklamáciu uznáva alebo z akých dôvodov ju neuznáva a v akom rozsahu. Ak ide o objednávateľa spotrebiteľa, má po márnom uplynutí 30 dní, pokiaľ sa so zhotoviteľom nedohodne na dlhšej lehote, rovnaké práva ako pri podstatnom porušení zmluvy (pozri vyššie bod 8.7.).
8.9. Ak zhotoviteľ uzná vytknutú vadu/vady, je povinný túto vadu/vady na vlastné náklady odstrániť najneskôr do 30 pracovných dní odo dňa oznámenia o uznaní vady.
8.10. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má dielo v čase odovzdania alebo ktoré sa vyskytli v záručnej dobe. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady spôsobené nesprávnym užívaním diela v rozpore s návodom na údržbu diela, ktorý je prílohou a neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo, jeho poškodením vonkajšou udalosťou alebo treťou osobou. Tieto závady budú odstránené iba na náklady objednávateľa a to len v prípade, že to bude možné.
8.11. Vzhľadom na to, že drevené prvky schodiska sú vyrobené z prírodného materiálu, nemožno za vadu považovať: – zmenu farebného odtieňa dreva spôsobenú rôznym smerom pohľadu na plochu (napr. plocha rezu naprieč vláknami je vizuálne tmavšia než plocha rovnobežne s vláknami), – otvorené póry dreva duba alebo jasena, – viditeľné dreňové lúče „zrkadlá“ pri dube, – požerky (drobné, tenké a nepravidelné hnedé čiarky až škvrny) pri smreku, – vystúpená štruktúra letokruhov pri mäkkých drevinách, – rôzna hustota letokruhov (alebo premenlivá v rámci jedného kusu), – očká pri smreku, – zarastené a zdravé suky, prípadne oprava materiálu lodičkovaním a vysukovaním – iba pri ihličnatých drevinách, – jadrové drevo pri jasene (úplne zdravé, avšak tmavšie, svetlohnedé drevo), – neviditeľné plochy dielcov schodiska môžu mať všetky vady, ktoré neznižujú pevnosť a trvanlivosť materiálu (zdravé jadro, farebné zmeny, suky, biel, trhliny max. do 1/3 hrúbky), nesmie sa však vyskytovať hniloba, napadnutie hmyzom, plesne, – farebná odchýlka moreného dreva od vzorky dodanej objednávateľom, najmä ak je ako podklad použitý iný druh dreviny, – degradácia povrchu spôsobená prekrytím fóliami či maskovacími páskami, ktoré inštaloval zákazník, – vady spôsobené v dôsledku udalostí majúcich pôvod vo vyššej moci – požiare, krúpy, záplavy, zemetrasenia, víchrice, spady popolčeka, kyslé dažde a podobne, – prirodzené tvarové zmeny dreva vplyvom kolísania teploty a vlhkosti. Zhotoviteľ ďalej upozorňuje, že s ohľadom na prirodzené vlastnosti drevených prvkov sa povrch takýchto výrobkov posudzuje zo vzdialenosti 2 m v smere kolmého pohľadu na posudzovaný predmet diela. Ak sa vada materiálu z dreva za týchto podmienok neprejaví, dielo nie je vadné.
8.12. Objednávateľ je povinný umožniť zhotoviteľovi odstránenie vady. Ak objednávateľ neposkytne zhotoviteľovi súčinnosť pri odstránení vady, zhotoviteľ je oprávnený ukončiť odstraňovanie vady do doby, než objednávateľ poskytne potrebnú súčinnosť, a v tomto čase sa zhotoviteľ nedostáva do omeškania s odstránením vady.
8.13. Zákazník bol v e-shope aj na priloženom letáku k tovaru s rozmermi schodiska oboznámený a mohol si vopred skontrolovať, že mu do jeho prostredia pasuje. Ak bude zákazník schodisko skúšať montovať pomocou skrutiek, vŕtať, rezať, prípadne bude natreté farbou, alebo bude aplikované lepidlo, silikón alebo iný lepiaci materiál, bude považované za použité a v takom prípade môže byť krátená pomerná časť za zníženie hodnoty tovaru.
9. Odstúpenie od zmluvy
9.1. Objednávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť v prípade, že zhotoviteľ poruší ustanovenia zmluvy alebo týchto všeobecných obchodných podmienok podstatným spôsobom. Za podstatné porušenie povinností zhotoviteľa sa považuje najmä: – zhotoviteľ je v omeškaní s dokončením a odovzdaním diela po dobu viac ako 60 pracovných dní, pričom toto omeškanie nenastalo v dôsledku omeškania objednávateľa alebo vyššej moci a zhotoviteľ nedokončí a neodovzdá dielo objednávateľovi ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej objednávateľom, – zhotovené dielo je nespôsobilé na dohodnutý alebo obvyklý účel použitia a zhotoviteľ neodstráni takúto vadu diela ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej objednávateľom.
9.2. Zhotoviteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak: – objednávateľ je v omeškaní s úhradou zálohy na cenu diela po dobu dlhšiu ako 10 dní, – objednávateľ je v omeškaní s úhradou doplatku ceny diela po dobu dlhšiu ako 10 dní od dátumu splatnosti a neuhradí doplatok ceny diela ani v dodatočnej lehote na písomnú výzvu zhotoviteľa, – je začaté insolvenčné konanie voči objednávateľovi alebo bol na majetok objednávateľa vyhlásený konkurz, – objednávateľ je v omeškaní s prevzatím diela po dobu dlhšiu ako 30 dní, – pri opakovanom nedodržaní stavebnej pripravenosti zo strany objednávateľa, – z dôvodu stavebnej nepripravenosti po dobu dlhšiu ako 30 dní po uplynutí termínu dohodnutého v zmluve ako doba plnenia, – objednávateľ trvá na vykonaní diela podľa zjavne nevhodného pokynu objednávateľa alebo s použitím zjavne nevhodnej veci aj po upozornení zhotoviteľa.
9.3. Odstúpenie od zmluvy musí byť urobené písomne a doručené druhej strane, pričom účinky odstúpenia nastávajú okamihom jeho doručenia druhej zmluvnej strane.
9.4. Odstúpením od zmluvy nie sú dotknuté nároky zhotoviteľa na úhradu zmluvných pokút a náhradu škody spočívajúcej v nákladoch dosiaľ vynaložených na vykonanie diela a ušlý zisk. Ak bolo dielo v čase odstúpenia od zmluvy už vykonané, je objednávateľ povinný uhradiť zhotoviteľovi aj náklady na demontáž, dopravu a uskladnenie predmetu diela.
9.5. Zmluvné strany sú povinné vykonať vzájomné vysporiadanie svojich záväzkov v lehote 90 dní od ukončenia zmluvy odstúpením, na tento účel sú povinné si poskytnúť potrebnú súčinnosť.
10. Záverečné ustanovenia
10.1. Právne vzťahy týmito podmienkami výslovne neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník.
10.2. Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť pre zmluvy o dielo, ktoré na tieto obchodné podmienky odkazujú a robia ich ich neoddeliteľnou súčasťou. Súčasťou týchto zmlúv sú vždy obchodné podmienky účinné ku dňu uzavretia uvedených zmlúv.
10.3. Zhotoviteľ sa zbaví zodpovednosti za škodu spôsobenú objednávateľovi, ak preukáže, že mu v splnení povinností trvalo alebo dočasne zabránila mimoriadna, nepredvídateľná a neprekonateľná prekážka vzniknutá nezávisle od jeho vôle, napr. vyššia moc, zásahy štátu, prevádzkové, dopravné a energetické poruchy, poruchy systému elektronického obchodu, štrajky či výluky, epidémie a pod.
10.4. Tieto okolnosti sú dôvodom na odklad plnenia zmluvných povinností na strane zhotoviteľa po dobu a v rozsahu účinnosti týchto okolností. To isté platí, aj keď uvedené okolnosti nastali u subdodávateľov zhotoviteľa.
10.5. Objednávateľ sa zaväzuje bezodkladne oznámiť zhotoviteľovi akékoľvek zmeny týkajúce sa jeho oprávnenia na podnikateľskú činnosť, daňových povinností (najmä zmenu DIČ a správcu dane), jeho platného účtu a bankového spojenia a vzniku platobnej neschopnosti. V prípade vzniku platobnej neschopnosti objednávateľa sa všetky pohľadávky zhotoviteľa voči objednávateľovi stávajú splatnými v deň, keď sa zhotoviteľ o tejto platobnej neschopnosti dozvedel. Zhotoviteľ je oprávnený v tomto prípade žiadať okamžité vrátenie dosiaľ nezaplatenej časti diela.
10.6. Subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu je v súlade s § 20e písm. d) zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) Česká obchodná inšpekcia. Internetová stránka tohto subjektu je www.coi.cz.
10.7. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína na návrh spotrebiteľa. Návrh musí podľa § 20n ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa obsahovať (I) identifikačné údaje strán sporu, (II) úplné a zrozumiteľné opísanie rozhodujúcich skutočností, (III) označenie, čoho sa navrhovateľ domáha, (IV) dátum, kedy navrhovateľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho po prvý raz, (V) vyhlásenie, že vo veci nerozhodol súd, nebol vydaný rozhodcovský nález a nebola uzavretá dohoda strán v rámci mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a ani nebolo začaté konanie pred súdom, rozhodcovské konanie alebo mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu podľa tohto zákona, (VI) dátum a podpis navrhovateľa. K návrhu sa priloží doklad o tom, že sa navrhovateľovi nepodarilo spor vyriešiť s druhou stranou priamo, a ďalšie písomnosti dokladajúce tvrdené skutočnosti, ak sú k dispozícii. K návrhu sa priloží plná moc, ak je navrhovateľ zastúpený na základe plnej moci. Návrh možno podať písomne alebo ústne do zápisnice alebo elektronicky prostredníctvom online formulára uvedeného na internetových stránkach Českej obchodnej inšpekcie, podpísaný uznávaným elektronickým podpisom alebo zaslaný prostredníctvom dátovej schránky osoby, ktorá návrh podáva. Navrhovateľ môže podať návrh na Českú obchodnú inšpekciu alebo poverený subjekt najneskôr do 1 roka odo dňa, keď uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho po prvý raz.
10.8. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa končí jedným z týchto spôsobov: (I) uzavretím dohody strán sporu, (II) jednostranným vyhlásením spotrebiteľa o ukončení účasti na riešení sporu oznámeným Českej obchodnej inšpekcii alebo poverenému subjektu, (III) smrťou, vyhlásením za mŕtveho, vyhlásením za nezvestného alebo zánikom jednej zo strán sporu bez právneho nástupcu, (IV) márnym uplynutím lehoty na ukončenie mimosúdneho spotrebiteľského sporu uvedenej v čl. 8.4., (V) odmietnutím návrhu v zmysle § 20q zákona o ochrane spotrebiteľa.
10.9. Ak objednávateľ odmietne alebo zmarí doručenie listiny od zhotoviteľa, uplatní sa domnienka doručenia podľa § 573 Občianskeho zákonníka. Všetky písomnosti budú doručované na adresy uvedené v záhlaví zmluvy, pričom spotrebiteľ môže zhotoviteľovi doručovať na adresu sídla uvedenú vyššie, prípadne e-mailom na adresu alebo do dátovej schránky.
10.10. V prípade súdneho sporu bude tento spor riešený súdom v Jablonci nad Nisou 466 01.
10.11. Objednávateľ berie na vedomie všetky informácie týkajúce sa ochrany osobných údajov v súvislosti s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a tiež zavedené opatrenia na zabezpečenie súladu postupov spoločnosti TRYBYS s. r. o. so zákonom č. 110/2019 Zb., o spracovaní osobných údajov.
V Smržovke 1.1.2022 TRYBYS, s.r.o. Jaroslav Bystrý, konateľ spoločnosti