Ďalšie informácie k vráteniu tovaru
Výňatok z obchodných podmienok:
Kupujúci spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote štrnástich dní. Lehota podľa prvej vety beží od dňa uzavretia zmluvy a ak ide o
- kúpnu zmluvu, od dňa prevzatia tovaru;
- zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, od dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.
Kupujúci spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa želania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu.
Možnosť odstúpenia od zmluvy Kupujúcim spotrebiteľom však nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru.
Predávajúci umožňuje Kupujúcemu spotrebiteľovi odstúpiť prostredníctvom vyplnenia a odoslania vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy na internetovej stránke www.schodybystry.sk/obchodne-podmienky/#formulare
Odstúpiť je možné aj korešpondenčne, a to na adrese:
TRYBYS s.r.o.
Komenského 1054
468 51 Smržovka
Česká republika
Odstúpi-li Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od Predávajúceho obdržal, a to na svoje náklady (Kupujúci spotrebiteľ tak napríklad platí poštovné spojené s vrátením tovaru). Kupujúci môže využiť prepravu na vrátenie tovaru zabezpečenú Predávajúcim (viď www.schodybystry.cz/vraceni-reklamace/#toptrans), a to za podmienky, že vopred uhradí poplatok vo výške 990 Kč na základe vystavenej faktúry.
Tovar musí Kupujúci spotrebiteľ vrátiť úplný, t.j. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, ak možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.
Kupujúci spotrebiteľ zodpovedá Predávajúcemu iba za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je potrebné s ním nakladať vzhľadom na jeho povahu a vlastnosti. Ak je vrátený tovar poškodený len čiastočne, môže Predávajúci uplatniť na Kupujúcom spotrebiteľovi právo na náhradu škody a započítať svoj nárok na vrátenú kúpnu cenu. Predávajúci je v takom prípade povinný vzniknutú škodu preukázať. Predávajúci Kupujúcemu spotrebiteľovi v takom prípade vracia len takto zníženú kúpnu cenu.
Odstúpi-li Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, všetky finančné prostriedky, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, rovnakým spôsobom. Patrí-li Predávajúcemu náhrada za zníženie hodnoty tovaru, bude táto započítaná na pohľadávku Kupujúceho spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny. Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté finančné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu Kupujúci spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal.
Odstúpenie od zmluvy Kupujúcim podnikateľom a v ostatných prípadoch
Kupujúcemu podnikateľovi môže byť zo strany Predávajúceho umožnené od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odstúpiť. Ak je hodnota zakúpeného tovaru vyššia ako 30 000 Kč vrátane DPH, takéto odstúpenie od zmluvy nie je vôbec možné.
Bude-li umožnené Kupujúcemu podnikateľovi odstúpiť od kúpnej zmluvy, berie tento na vedomie, že vrátená kúpna cena môže byť znížená o to, o čo sa znížila hodnota tovaru.
Odstúpenie od zmluvy Predávajúcim v prípade chyby v cene tovaru
Mimo prípadov stanovených zákonom je Predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej chyby v cene tovaru. Odstúpiť od zmluvy podľa tohto bodu je možné do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni uzavretia kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim tým, že Predávajúci Kupujúcemu stornuje objednávku alebo mu iným spôsobom dá na vedomie, že od zmluvy odstupuje.
Ak Kupujúci zaplatil aspoň časť kúpnej ceny tovaru, bude mu táto suma prevedená späť na jeho bankový účet najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni odstúpenia od zmluvy zo strany Predávajúceho.
Táto časť VOP popisuje postup, ako postupovať v prípade reklamácie tovaru.
Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť Predávajúcemu potrebnú súčinnosť nevyhnutnú na vybavenie reklamácie, inak sa lehoty primerane predlžujú o čas, v ktorom Kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.
Kontrola tovaru pri prevzatí
Kupujúci pri osobnom prevzatí od Predávajúceho skontroluje preberaný tovar, jeho úplnosť a nepoškodenosť obalov.
Kupujúci pri prevzatí od prepravcu riadne a dôkladne skontroluje stav zásielky (najmä počet balíkov, neporušenosť pásky, neporušenosť či poškodenie obalu) podľa prepravného listu.
Kupujúci ďalej v deň prevzatia skontroluje kompletnosť tovaru, najmä či balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať.
Všetky nezrovnalosti je potrebné Predávajúcemu nahlásiť pri osobnom prevzatí na mieste, pri prevzatí od prepravcu ich vyznačiť v preberacom protokole prepravcu alebo Kupujúci môže prevzatie zásielky odmietnuť. Ďalej Predávajúci v prípade prevzatia od prepravcu odporúča priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu.
Uplatnenie reklamácie
Ako postupovať v prípade zistenia vady na tovare:
Toptrans
V prípade zvolenia možnosti vyzdvihnúť tovar na adrese Kupujúceho, postupuje Kupujúci takto:
- Vyplňte formulár, viď www.schodybystry.sk/obchodne-podmienky/#formulare
- Tovar starostlivo zabaľte.
- Ráno, v deň vyzdvihnutia, dostanete SMS ohľadom orientačného času a kuriér vám ho počas dňa ešte upresní.
- Kuriér príde k vám, na balík nalepí štítok a odvezie ho.
- Do niekoľkých dní potvrdíme prijatie vráteného tovaru a pošleme späť peniaze alebo nový kus.